Pompy Układy Jednoliniowe

POMPA ELPW-H

Systemy Smarowania Maszyn

Dane techniczne jednostki pompującej.

Agregat wysokociśnieniowy do smaru i oleju , dla olejów o lepkości: 30 do 10000 cSt w 40 oC ; smarów NLGI 000 do NLGI 3; z napędem elektrycznym ze zbiornikami z poliwęglanu lub stali. Max ciśnienie medium: 380 bar w temp 20C, ilość elementów pompujących: 2 ,

wydajność elementu: 0,12 ccm/skok, obroty pompy: 23 obr/min,

zawór bezpieczeństwa 300 bar dla każdego elementu pompującego.

serii  ELPW-H

Typ agregatu Ilość wyjść Dawka w 0,12cm3 Napęd elektryczny sterowanie
ELPW-H 1—1 wyjść 1- jednofazowy 230V~/50Hz O – bez sterowania
ELPW-H 2—- 2 wyjścia 2- 24V DC 1- ze sterowaniem czasowym zegarowym
ELPW-H X- napęd na zamówienie np.: 12V DC X- wykonanie specjalne sterowania
Typ agregatu Zbiornik Czujnik poziomu medium Dodatkowe wyposażenie
ELPW-H 2 – 2l poliwęglan 0- bez czujnika X- na zamówienie
ELPW-H 4- 4 l poliwęglan 8– 8Lpoliwęglan 1– z czujnikiem min zbliżeniowym Y- sygnał alarmowy na zewnątrz
ELPW-H 2M– 2l stalowy 4M– 4l stalowy X- wykonanie specjalne na zamówienie 0- brak

Przykładowe oznaczenie:ELPW-H/2/1/0/2M/1/0

Agregat serii ELPW-H do oleju i smaru , 2 elementy pompujące, silnik jednofazowy 230V~/50Hz, bez sterowania, zbiornik ze stali 2 l, czujnik poziomu min medium wbudowany uniwersalny. Brak wyposażenia dodatkowego.

Pompa smarująca napędzana silnikiem elektrycznym, jest zaprojektowana i wyprodukowana specjalnie dla wszystkich typów średnich i małych maszyn.

Pompy są bardzo ekonomiczne, stosowane w maszynach sterowanych numerycznie, centrum przetwarzania, linii produkcyjnej, przemyśle tekstylnym, tworzyw sztucznych, drukarskich, chemicznych i maszynach spożywczych, zapewniając smarowanie różnych maszyn, zapewnia dłuższą żywotność i większą precyzję.

Pompa smarująca napędzana silnikiem elektrycznym, może tworzyć system smarowania wraz ze zbiornikiem dozującym o stałej ilości podawania środka smarnego.. Pompy występują w dwóch wariantach 2L, 4L , zbiorniki te są wykonanie z wytrzymałego poliwęglanu.

Pompy z czujnikiem poziomu i czujnikiem ciśnienia można podłączyć do głównego systemu komputerowego, w celu sprawdzenia, pracy i alarmów.

 

Budowa i opis działania jednostki

Budowa:

W korpusie pompy prostopadle do wałka zamocowane są elementy pompujące.

Tłoczki elementów sprzęgnięte są z wałkiem poprzez specjalnie ukształtowana zewnętrzna bieżnię mimośrodowo zamocowanego na wałku łożyska kulkowego.

Do korpusu pompy zamocowany jest również silnik el. wraz z przekładnia.

Praca:

Silnik el. poprzez przekładnie mechaniczna napędza wałek pompy.

Powoduje to ruch tłoczków elementów pompujących .

Podczas pełnego obrotu wałka każdy z elementów tłoczy do układu podstawowa dawkę środka smarnego w ilości 0,12ccm.

Stosownie do wymagań można zastosować od jednego do dwóch elementów pompujących.

Instrukcja obsługi:

Należy bezwzględnie zachować czystość użytego do napełnienia pompy środka smarnego. Zaleca sie dopełnianie pompy poprzez złącze dopełniające.

Instalacja smarna odprowadzająca środek smarny od pompy musi być czysta ,drożna i

odpowietrzona. Należy również sprawdzić jej szczelność.

Elementy pompujące

Praca:

Zasysanie środka smarnego:

Tłoczek jest przesuwany poprzez mimośród wałka pompy w prawa stronę.

Równocześnie trzpieńkontrolny ,przesuwany siła sprężyny, zamyka kanał ciśnieniowy. Dalsze przemieszczenie się tłoczka powoduje zassanie kanałem ssącym środka smarnego.

Tłoczenie środka smarnego:

Tłoczek przesuwany jest w lewa stronę siła pochodząca od ruchu mimośrodu.

Zamyka on kanał ssący ipoprzez środek smarny naciska na trzpień kontrolny.

Na skutek wytworzonego ciśnienia trzpień przesuwasię w lewa stronę odsłaniając kanał ciśnieniowy.

Dalszy ruch tłoczka powoduje, że środek smarny przedostaje sie tym kanałem i poprzez zawór kierunkowy doprowadzony zostaje do instalacji smarnej.

Montaż elementu pompującego:

Z elementu pompującego wyciągnąć tłoczek do połowy jego długości.

Systemy Smarowania Maszyn

 

Włożyć element tłoczkiem do otworu instalacyjnego tak, aby tłoczek był nachylony pod niewielkim katem do góry.

Następnie przechylić tłoczek do pozycji poziomej. Po upewnieniu sie, że główka tłoczka znajduje sie w rowku bieżni łożyska kulkowego, dokręcić element pompujący.

Systemy Smarowania Maszyn Systemy Smarowania Maszyn
Systemy Smarowania Maszyn Systemy Smarowania Maszyn

Systemy Smarowania Maszyn

Wskazówki dotyczące korzystania z kontrolera i wyjaśnienia

Pompa ze sterownikiem czasowym

można ustawiać czas smarowania i czas przerwy

Zielona lampka świeci w trakcie pracy

a) wyłącznik – startuje cykl smarowania, wraca do oryginalnych ustawień po zakończeniu cyklu

b) funkcja pamięci: zdolna zapamiętać ustawienia przed wyłączeniem zasilania

c) przełącznik poziomu: gdy poziom smaru jest poniżej minimum, czerwona lampka szybko miga i pompa wyłącza się automatycznie

d) Przełącznik ciśnienia: czerwona lampka miga powoli (czas przerwy 1 sekunda) dopóki problem z ciśnieniem nie zostanie rozwiązany.

e) silnik nie pracuje: czerwona lampka świeci ciągle dopóki zakłócenie nie zostanie usunięte

f) ustawienie czasu: czas smarowania może być ustawiony na 1-16 minut lub 2-32 minuty, czas przerwy na 05-8 godzin.

 

 

Pozycja pokrętła 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F 0
Czas smarowania (min) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

 

Dokumentacja techniczna do pobrania

Pompa ELWP